السلام عليكم....

Little devil is speak out

aku...ekin...dan...

Tuesday, January 31, 2012

The Story of Us




Bila dah couple jgn kata single,bila dah single sila lah cakap single tak perlu kot buat statement "I'm single but not available" because dah terang-terang gtau yang awk tu mmg single cuma belum couple yet hanya scandal tak pun cinta bertepuk sebelah tangan,aiyakkkk ;')

Perghhh,ape yg aku merepek nie,tibe -tibe nak marah the person yg wat statement gitu,kalo ikutkan xde kena mengena ngan aku kot,siighhhh ;)
(actually terkilan dgn kenyataan aiman yg play role dlm vanilla coklat mengenai status hidup "i'm single but not available" ,i got crush on him,hehe..apekah ??? )

Then aku dengar lak lagu Spider, Tapi bagaimana ost Vanilla Coklat,aku mula bandingkan hubungan syed+ekin =syekin dengan aiman+zara=aira...

Tapi bagaimana nak ku kata padanya
Dia ada seperti tiada
Dengan dia jadi cinta sebuah ritual
Haruskah aku kejam demi masa

Seriously,aku suka chorus tu,contohnya :

Tapi bagaimana nak ku kata padanya,
Dia yang ada seperti tiada

Kata je couple tapi macam tak couple,ialah mana tak nyer dating pun tak pernah apatah nak tangkap gamba sama-sama,macam xde prove yg aku da couple,mcm single j adalah..

Dengan dia jadi cinta sebuah ritual
Haruskah aku kejam demi masa

Then,seperti dah jadi ritual iaitu hanya jumpa time lunch jer,xde benda lain nak wat ker,seriously aku jadi bosan dan amat tak puas hati bila dia ada masa untuk ku hanya setakat 2 jam,lepas tu mesti sibuk,sibuk,sibuk,bila tanya sibuk apa? kerja..balai...ada hal..then bila tanya lagi..sibuk..kerja..balai...lebih2 lagi dengan kerja baru dia sekarang nie,mmg betul2 tak de masa,xde cuti langsung,masuk kul 9 pm abis kul 730 am..shift malam..aduh..Haruskah aku kejam demi masa...dia cakap dia nak keje tu sbb nak kumpul duit..perlu kah aku marah sebab dia pergi mencari rezeki... FYI---->EFIE SAYANG,EN.KHALIS TU TAK SESIBUK EN.SYED !!!

Tapi kan,bile aku duk termenung seorang diri dlm bilik sambil pikir,apa aku nak dlm relationship?,aku selalu baca Cosmopolitan,lebih2 lagi dlm tu banyak tips pasal chenta,so aku akn amek tips-tips tersebut untuk praktikkan dlm relationship aku.Dulu aku pernah couple dgn seorang mamat ni,daripada dia aku kenal erti apa itu cinta,suka,sayang,nafsu,curang dan banyak-banyak lagi la,dari dia juga aku belajar untuk ada "scandal",aku pernah pasang sampai 3 org scandal sekali gus,aduhhh,gatai duhhh,hehe...


But,at the time my heart only for him,no one else can replace him at the moment,for me he was the best,though he kiling me inside,but i still want him as my soul mate---->then i got tired with drama---->he cheated me again !!!----->i think i was drunk for the entire relationship--->then when i'm really awake from the long long coma because of the drunk i took--->he seduce me again by said "i sanggup clash if you want me to came back to you,if you want me"--->geram and lil bit confused and of coz i feel touch when he said like that,but...---->sorry dude u not important drug to me anymore,i decide to be single-->SINGLE WITH NEW REFRESHMENT !!!

Lama juga la aku single,2 tahun,walaupun ada yg "approach",but i don't know why my heart very heartless walaupun yg dtg tu mmg emo and handsome nak mampus,hati ini betul2 dah tertutup.Hinggakan aku berkata-kata kepada-Nya;

"Ya ALLAH,adakah aku betul-betul sudah kecewa dengan insan yang bergelar lelaki ?"
"Ya ALLAH,jika ada seseorang diluar sana yang memang telah dijodohkan kepadaku,dimana dia lebih menghargai aku daripada sebelum ini dan mampu untuk mebimbingkan aku kepada jalan-Mu,maka Kau pertemukan lah aku dengan nya,namun jika belum tempoh aku untuk bertemunya maka Kau tutupkan lah hatiku ini,jika dia orangnya maka Kau bukalah pintu hatiku ini kepadanya hanya dengan izinmu,Ya ALLAH,amin..."

Time tu mmg aku betul-betul lost,dan aku hanya mampu berdoa dan meminta pertolongan daripada ALLAH,bagiku hanya Dia mampu menolongku...

Then bila dah berjumpa dengan dia,baru aku betul2 sedar,why i'm stuck on insurance field for almost one year without getting any buck,even once,and now i'm realize that ALLAH decide me to wait for him,because of that i meet my boy and lagi hebat bila tibe-tibe hatiku terbuka untuk terima dia yg entah dari mana datangnya dan tiba-tiba lak aku terus tak minat nak teruskan kerjaya di bidang insurance padahal sebelum tu aku yg beriya-iya sangat xnak cari job lain still nak insurance.

ALLAH itu sudah aturkan segala-galanya untuk kita,siapa jodoh kita,apakah kerja kita,semua sudah diaturkan cuma kita sahaja tidak sedar.Jika, relationship before doesn't work,maybe because my fault too yg terlalu ego and for the new relationship,i will work on it,work hard for this relationship which i should be honestly with him if he do something that hurt me,i 'll let him know,where this is limit that he can't go beyond it.Communication is important in relationship.Then here go the Sincerity with your heart which you'll be loyalty and deeply into him without any chance too compared him with others.

someone who really loves you
see what a mess you can be
how moody you can get
how hard you too handle
but still want you in their life

p/s: nobody is perfect in this life.tibe-tibe teringat,pernah baling heels kat dia bile terjumpa heels "minah tu" dlm kereta and pernah sound "minah tu" supaya jangan kacau hubungan ini,tibe2 rasa malu lak,padahal sebelum nie tak pernah pun rasa cemburu giler mcm tu,hehe ;p





No comments:

Post a Comment