السلام عليكم....

Little devil is speak out

aku...ekin...dan...

Tuesday, January 10, 2012

Semangat Baru




Dulu bile aku putus cinta,mmg aku mula soal diri aku macam-macam la,kenapa dia tinggalkan aku,kenapa dia pilih perempuan tu,bagus sgt ke perempuan tu,macam-macam la,blah-blah..Sedih tu jgn cakap la,memang sedih ya amat.Heart's bleeding,well that i call it heartbroken.

Tapi sekarang ni,maybe sebab dah ada pengalaman kerana putus cinta,so sedikit sebanyak aku jadi tough pula,kadang-kadang tak terpikir lak pasal BF aku tu,sigh.Semalam mmg aku jadi blur and confuse ya amat la,sampai aku minta advice efie yg single 2 tahun tu pasal cinta ni,jadi Dr Love la kamu tu efie oi,hehe..

Efie:so,cne semalam kin?
Ekin:Urm..pjg sgt la nak cite,ko tgk kat blog aku...
------------selepas seketika--------------
Efie:i read ur entry,hes acting like douchbeg, sekarang korg cne?
Ekin:Urm..dia x pick up hp langsung,kawan dia pun sama gak,masing-masing x pick up hp
tak kan aku nak call mama dia lak..so,efie camne?
Efie:Biar je kan kin,dia yg salah,nape ko lak yg kena call dia,klo betul dia
nak kan ko,dia da cari ko da,nak seribu daya.

Hehe,sebelum efie gtau lagi,act aku da agak jawapan dia mmg camtu,tapi sengaja nak dengar advise dia,kirenya sengaja nak mengadu kat dia pasal BF aku tu.Kirenyer,macam lagu Jojo nie,is to late for everything.Itu la pandangan Efie tentang cinta aku yang tibe-tibe macam terputus kat tengah jalan ni.Sigh.

Then adik aku iaitu si Zarip lak msg aku tanya camne keadaan aku,huru hara kah,risau dia,hinggakan dia cakap "risau zarip tgk akk ni,camne ngan BF,dah ok...urmmm..nak cakap lebih pun x brani sbb zarip nie budak..da la single lak tu..tak berani nak cakap lebih,cuma zarip nasihatkan la,pikir lek lok,awak tu bukan budak ok".Itu la pula advise zarip kat aku.And dia cakap lagi "laki ni lain kak,kalo perempuan cakap A,dia mesti cakap B,kire mcm mind kita ni mmg twist la ngan mind ppuan."

Act,si zarip nie aku kenal ngan dia masa aku duk ngan ibu aku kat Taman Batu Muda dulu.Dia sebaya ngan Angah.Memang kitaorg rapat la,dia selalu sangat lepak rumah aku and suka gile buli aku,aduhhh.Kadang-kadang bengang gak ngan dia,tapi bila dia xde,jadi bosan lak.Hehe.Lpas tu,aku pun pindah duk Segambut.Lost contact.Then kitorg jd rapat balik bile switch number ngan dia time tu aku g melawat TBM.Pahtu jadi semakin rapat bila dia dapat Politek.Angah dpt JB,dia lak dpat Kedah.And almost everyday dia akan sms semata-mata tanya dah makan or tak,and of course i'll make sure i'll reply his msg because nak pujuk dia supaya teruskan study kat politek tu.Bukan apa,actually kitoarg ni kire nye sama species la,iaitu anak-anak mangsa cerai,we share the same feeling how it feel being abondan,cume yg beza nyer i'm lost my dad,dia lak mak,and dia lak tak rapat ngan abang-abang dia,(Abg dia HOT ^^),so sebab tu dia selalu sangat membandingkan diri dia dgn orang lain,dia nie kadang2 pun rasa depressed gak pasal life.


Sebenarnya aku mcm dah melalut jer citer pasal si zarip ni.Aduyai.Okies.Stop.

SEMANGAT BARU !!!

Sekarang nie aku asa fresh sangat,macam xde apa yg berlaku,padahal kalo ikutkan aku nie ngan gadoh ngan BF menurut kata budak tu la,cuma aku ase aku x gado pun,cuma cam bengang and rasa sedih jer,kalo boleh nak dipujuk la ;')

Tapi kata orang gadoh tu la merapatkan hubungan.Suami isteri pun selalu gaduh,apatah lagi kalo yang ngah bercintan nie kan,jadi untuk menjernihkan keadaan yang lara ni,aku nak ingatkan diri dan ikrar aku bahawa aku akn "WORK HARD" for this entire relationship,sebab bagi aku la..

Love need seed and water to grow ;)

Jadi,aku tak kan sekali-kali give up dengan relationship yg tengah "kacau" ni,aku akan jaga dia elok-elok,that's was my promise to him. I WON'T GIVE UP because I LOVE YOU SO MUCH SYED ABDUL HADI.

*cuma sekarang ni still angin lagi la,jadi better senyap dulu ok~


No comments:

Post a Comment