السلام عليكم....

Little devil is speak out

aku...ekin...dan...

Monday, November 21, 2011

Kek Batik


Tibe-tibe ngidam nak makan kek batik eh baby,hehe..ngidam ke ? hikhik..Actually lama gak la i tak wat kek batik nie,time duk UMT dulu,rajin gak la wat untuk housemate,pantang ada permintaan,mesti akan wat nyer la,hehe,the most wanted ialah Syam ngan Aca,mesti giler jadi nyer bile diaorg nie ngadap kek batik aku nie,aku pun tak paham,ape la yang sedap nyer,biasa jer,ladi sedap kek coklat kot,hehe ^,^

Last aku wat kek batik nie,time raya aritu,adik aku@alang beria-ria minta wat,aku pun wat la time bulan pose,ingat kan ley simpan tuk raya nnt,aleh2,lepas balik semayang taraweh,abih diaorg kerja kan,paling lama tahan pun dua ari jer,siighhhh....Since ada permintaan and baby pun minta resepi,so aku share kan kat blog nie,hehe



Kek Batik

Bahan-Bahan

250 gm butter (aku suka guna brand Buttercup,sebab sedap bau nyer...)
6-7 sudu besar milo (sepupu aku guna serbuk coklat )
1/2 tin susu cair (guna brand Dairychamp pun ok gak )
1 paket biskut marie@lebih pun takpe,ikut suka (warna putih,bukan jenis koko tau)

Cara-cara :

Butter dicairkan dalam periuk atas api yang sederhana,selepas itu masukkan susu cair dan kacau perlahan-perlahan.Masukkan serbuk milo sedikit demi sedikit.Kacau perlahan-perlahan sehingga sebati.Biskut Marie dipatahkan dua.Masukkan biskut tadi kedalam periuk.Kacau sehingga menjadi likat,sampai dah tak boleh nak kacau lagi.Angkat dan letakkan dalam bekas,dan tekapkan sehingga menjadi rata,padatkan.Biarkan sejuk seketika dalam suhu bilik,kemudian baru masukkan dalam frezzer.Setelah sejuk,potong-potongkan,siap dihidang.


No comments:

Post a Comment