السلام عليكم....

Little devil is speak out

aku...ekin...dan...

Wednesday, August 29, 2012

Adengan Raya

Da seminggu da kita menyambut Syawal,so saya ucapkan Minal Aidzin Wal ;)
Tahun ini agak meriah,plus apa yg diingin kan tercapai,contoh nyer merapatkan silaturahim yg semakin renggang itu serta memeriahkan sambutan Aidilfitri dengan mercun-mercun yang ada,sekian ! Hehe..Memandangkan opah merupakan warga yg paling tua dalam carta teratas,so memang sangat ramai la yg berkunjung ke rumah,bukan setakat saudara mara yg dekat,tapi yg jauh hiruk piruk pun datang,belum campur lagi yg anak2 angkat tu,klo diikutkan la,kalo dikira la kan..lebih kurang 30 buah keta kot,huhu..1st day jer da nak dkat 10 buah kete yg dtg,yg tu baru yang duduk dekat area KL,masuk ari kedua da start yang jauh sikit datang..since semakin lama semakin ramai,so masuk ari raya ketiga,saya serta adik2 yg lain cabut lari dari umah,gara-gara tak larat nak melayan saudara mara,hehe..

Peluang yang ada,tak dilepas kan,so kitaorg pakat g Midvalley,perbelanjaan sume ditanggung oleh sugar daddy kesayangan @ pak cik,seronok,bile berperangai macam budak2 nie,main game la,tgk toys la,itu la,ini la,macam-macam hal..hehe..tapi sempat la "mengepau" pak cik,minta kasut Vans,hehe  ;)

Then,niat di hati nak tengok cerita Expandable 2,tetapi malang nyer adik ku @ alang baru berumur 14 tahun,tinggi da ok,tp muka la spoil,muka budak,huhu..ingat konon nyer lepas la dr pengawasan "pengawa" yg bertugas,tetapi "TIDAKKKK !!!!" ,terpaksa la tukar tiket,nasib baik dapat tukar,kena la pecah dua group,aku dan adik ku tengok cerita Step Up Revolution,yang lain tgk cite Expendable 2..Tetapi disebabkan penukaran itu,walapun cerita itu sekadar "So You Think You Can Dance",malang nyer ceritu tu memang Superb la,kebetulan aku mmg follow cerita tu,dari Step Up 1 sehingga la RevoLution ini,kali ni memang best la,bukan stakat coreography,tapi diaorg tu mob with the message ,so i give 4 star la,hehe.

Rupe -rupe nye sepanjang kegembiraan yang dinikmati itu,ada sesuatu yang berlaku di rumah.Jeng Jeng Jeng..apakah dia ???  benda yg paling ingin di ngelak itu,terjadi juga..urm..mak cik sorang ni,actually pangkat nenek da pun,dia memang suka nak mempertemu kan perempuan yang single-single untuk diperkenalkan kepada lelaki-lelaki yang single-single juga..so kali ni cepu cemas pun bermula,apabila yang tak best nye saya telah dipilih untuk dipertemu jodohkan dengan seseorang...OHHH !!! Sungguh Tak Best !!!  Opah ku pula mengiya kan aja,padahal dia tahu kot saya dah ada Syed yang bertakhta di hati ini,selamba jer opah saya cakap, "ala,kalo tiada tanda -tanda dia nak kat kamu,buat apa kamu nak kat dia,",perghhh,bila dengar macam tu ase nak ngamuk pun ada,tau la Syed tu tak seberapa,tapi cukup la dia bagi saya,lagipun tiada yang perfect pun di muka bumi ini.

Oh ya,FYI,opah saya ni memilih kasih,pantang nampak yang "bagus" sikit,pasti dia akan menganggung kan,pastu dia suka melebihkan lelaki dari perempuan,sbb tu la dia marah saya kalo saya marah adik2 laki jikalau diaorg duk membongkang ajer,tak pasal2 kena sound dengan opah,alasan dia "Lelaki x payah buat kerja rumah,diaorg duduk jer"..dalam hati berkata "aik,Rasulullah pun lelaki juga,buat jer kerja rumah"..tapi malas nak menjawab,orang tua kan,mana nak ngaku kalah,asyik nak menang jer,huhu..

Seriously memang agak terasa dengan perangai opah itu,sbb tu la mula melancar kan protes terhadap opah,huhu..propaganda semata-mata.Automatic terus mengadu kepada si dia@kekasih hati,dan dia pun apa lagi mula la terasa hati,kebetulan dalam masa yg sama dia perlu ke kursus perhotelan selama lebih dari seminggu,dia lebih banyak mendiamkan diri,nak call pun payah,sms tetap di balas,cuma untuk telefon tu kurang,sibuk kata nya..before dia berangkat untuk Outstation dia menghantar mesej,pasrah bunyi nya...dan malam itu,lagu yang di nyayikan,penuh dengan pengertian..

Cintailah aku sepenuh hati
Sesungguhnya aku
Tak ingin kau pergi
Takkan mampu ku hadapi dunia ini
Betapa hidupku takkan pernah sama
Bila kau tinggalkan ku
Tetaplah di sini saling memiliki
Selama-lamanya
 
Sanggupkah dirimu
Untuk bertahan
Hingga waktu tak berjalan
Mencintaiku
Walau bintangku tak terang
 
Genggamlah tanganku dan peluklah diriku
Saatku jatuh nanti menangis sepi..
 
 
Seseorang pernah memberitahu saya bahawa banyak kan bersabar dalam perhubungan,perlu banyak-banyak bersabar,jikalau yg kecil macam tu sudah goyah,bagaimana pula dengan yang bakal mendatang,yg lagi besar terutama dalam alam rumah tangga,dan yang penting sekali,ikhlas lah mencintai dia..itu pesanan dari sesorang yang pernah kecundang dalam perkahwinan,pernah mencintai,dicintai dan dicurangi..Saya sangat menyayangi dia,saya sendiri tidak tahu apa yang akan terjadi jika kehilangan dia...



No comments:

Post a Comment