السلام عليكم....

Little devil is speak out

aku...ekin...dan...

Saturday, July 16, 2011

CERITERA CHENTA (PERHUBUNGAN

Aku otw nak blk opis,”biip”,bunyi msg masuk..”Ayg katne nie,B nak jumpe la,rindu la”,alahai mamat ni,da ku bilang aku g shah alam,nnt ptg jumpe la..”Ayg otw nak blk opis ni,nnt kte jumpe la yer,B”..”K,nnt da cmpai msg B tau,kite grak trus ye”.Dlm ati,pelik,grak trus g mane lak,td x ckp nak g mne2 pun,smpai j ofis aku tgk dia ngah duk borak2 ngan ofismate laen,lantas dia bgn menuju kearah aku.”Nape x msg B ckp da smpai,kite grak skg nak? “,”jap,nak solat jap,pahtu sukati B la nak g mne pun,ayg follow je”,aku pun trus gegas nak g solat,da kul 6 pm da pun,dia hanya pandang j…

Selesai sudah urusan,kami pun menuju ke kereta,aku terus bertanya kepada nya “B,kte nak g mne ni? Nk grak mne,jalan jem kan..”,”B lapa,xlunch pun td tau,kite g mkn dlu yer.”,aku pun sekadar angguk jer,lalu dia pun drive menuju ke destinasi,Titiwangsa.Sedang elok menikmati makanan,azan maghrib pun berkumandag,lalu dia bertanya,”ibu tau x blk lmbt nie?”,”da ckp da,msg td,gtau blk lwat cikit”,”ok,da kite g solat maghrib dlu yer”.Alhamdulilah,dia suruh aku solat,jrg aku jumpe laki camni,tick,bagus,hehe.

Abis j solat,aku tgk dia tgh tgg aku dpn surau,aku pun lantas bergerak ke arah dia.”Sory,lbt ckit,hehe,”,”xpe,take ur time,meh,kite grak g kete jum”,dia menarik tgn ku,aku sekadar menuruti ajer.He smile,he got big palm, but a small finger, he cuddle my hand very tight, more to show to other people that I were belong to him. He drove car to somewhere not very crowded, only couple of people there and the view very good and peaceful.

Kite duduk kat bangku tu yer,xmo la duk dlm kete,da la cermin tinted,kang naya jer”,”nak duk kat situ ke,tp xpe kan ayg tgl beg dlm keta?”,”xpe,tggal jer,jom..”

Aku pun grak melangkah ke bangku,mengambil tmpat utk duduk,dan dia duk berseblahan dgn ku,tgn ku di genggam erat dan dia mula bercerita perihal siapa dia yg sebenar,dr A to Z.Jadi mmg betul la tekaan ku,yg dia mmg tgh SERABUT GILER,jujur kedengaran nya memberitahu aku yang dia bukan la baik orang nya,dan betul la kata orang yang dia putus tunang taun lepas.Aku hanya memandang sambil telinga ku tekun mendengar segala-gala nyer yg diceritakan.Setelah puas bercerita,turn aku pula untuk bercerita mengenai kisah silam aku,siapa aku,siapa family aku,siapa kwn-kwn aku,background aku,segala-galanya aku cerita.Sehingga la aku story “my weakness part”,muka dia berubah tanda terkejut,aku da agak akan reaksi yg di beri,mst dia akn berubah la pasni,confirm la,tp lain reaksinyer,dia terus genggam erat tgn ku,menarik aku ke dadanya,seperti mahu memeluk lalu dia berkata dlm nada berbisik..

Syed nak jadikan ekin sbgai teman hidup,nak buat yg serius,xmo main-main,sudikah jadi teman Syed?”

Aku terkedu mendegar nya,terkejut,WHAT?TEMAN HIDUP?hello,klo awk ckp nak sy jd gf ataupun nak couple,I ley trima tp awk kata TEMAN HIDUP?,dia masih menunggu jawapan dariku,aku pula terus memandangnya,senyum…

YA,sy terima awk sbgai teman hidup sy”,”ha,btul ekin terima syed ni?”

aku hanya angguk,tanda setuju.Dia terus menjerit,

YESSSSSSSS,woohhhhhooooo,thanx sayang”,tgn ku di genggam erat,lalu dikucupnyer berulang kali.18 April 2011,jadi lah aku teman kepada Syed Abdul Hadi.Dalam percintaan memerlukan 4 perkara iaitu KEJUJURAN,KEPERCAYAAN,KESETIAAN dan KEIKHLASAN”,hilang salah satu musnah la perhubungan itu.

No comments:

Post a Comment